Monday, October 31, 2011

typical thing about women !

Assalamualaikum wbt…

Perempuan dengan hobi mengumpat adalah ibarat isi dan kuku..
Same jugak ngan aku..
Tengah duk saje2 tu ade je topic yang dibualkan..
Kadang2 aku tumpang dengar je..
Tapi dosa nye same je ngan orang yang mengumpat tu..huhu
Selalu nya aku cuba nak elak la, tapi tak semudah yang disangka..
Kadang2 je boleh..sbb iman aku turun naik gak..

Hmm..kena bersihkan hati banyak2 nih..
Perbanyakkan ibadat..
Dekatkan diri kepada Sang Pencipta..
Biar aku tak pernah ade peluang pon nak ambik tau sal orang lain..
Terfikir gak aku..ape yang aku dapat kalo duk ngumpat orang?
Dapat faedah ape?
Dapat makanan free ke?
Dapat top up free ke?
Haraaam nak dapat nye..
Turun dari langit ka? Hoho..
sO, takde faedah ape2 pun duk citer2 sal orang lain..
bukak aib orang watpe..
wake up, dear!
Tolong nasihatkan aku ye kawan2..
Tolong ingatkan aku selalu ye..
Dosa mengumpat tu ibarat makan daging sedara sendiri tau..
Peergghh..! scary dowh..
Cepat2 bangun dari lena !

p/s: baik aku pi cuci longkang daripada duk citer sal hal orang lain..:p
wassalam......:)

No comments:

Post a Comment