Sunday, October 23, 2011

tudung wanita- dari kaca mata seorang lelaki..

Bismillahirrahmanirrahim..
Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..

hari tu aku ade sembang ngan studiomate aku (sembang ilmiah ok)..
dia seorang lelaki..
dan dia ade bitau aku sumthing yang aku akui jgk kebenaran nye..
dia kata dia tak berkenan kalo tengok perempuan pakai tudung instant..
nampak seksi katanye..
menampakkan susuk kepala (telinga, leher, sanggul)
aku no komen la sebab kawan2 aku ramai je yg pakai..
korang tau tak yg mane tudung instant? 
tuudiaaaaaaa...>>    

tapi bagi aku it's still okey lagi laa sbb tutup dada..
kalo nak dibandingkan dengan 'tudung bonggol unta' tu..
lagi teghoookk...
seram aku tgk..
mane tak nye, sanggul tinggi pelik je..
da macam orang2 zaman jahiliah dulu..
ape nak jadi ni?
dunia dah nak terbalik ka?
aiyoOO..

~what do you think about this picture?
Astaghfirullah..benda yan ditegah tu la jgk yg dorang nak pakai kn..
aku pon speechless dah..
tak tau nak habaq apa dah..
korang mungkin tak perasan atau tak tahu..
ni semua adalah helah dan tipu daya puak2 yang nak menjatuhkan agama islam..
dan kita janganlah mudah terjerat..
kuatkan iman..perkasakan akhlak..
doa moga2 dijauhkan dari benda2 cmni..



Ya Allah, bantu lah kami..:)
kuatkan iman kami upaya dapat mempertahankan agamaMu ,Ya Allah...
wassalam...:)

2 comments:

  1. Salam;
    pintu taubat sentiasa terbuka..ikut ajaran islam bila hendak berpakaian lelaki/wanita.

    ReplyDelete
  2. yup..betol3..nak bergaya boleh tp jgn keterlaluan..sampai nak langgar hukum Allah buat apa..aiyoO~~

    ReplyDelete