Thursday, December 8, 2011

kita tak akan mati sebab kawan.

Assalamualaikum, kengkawan..
maaf..sorry..asif..sebab lama sangat tak update belog..maklum saje la ye, busy je sejak dua menjak ni.
submission for FINAL PROJECT is coming sooOOoonn...dup! dap! dup! dap! memang nebes (nervous) dan takot la jugak. FINAL kottt......!!!

hmm..actually bukan benda ni yang aku nak citer malam ni. but,,


kawan..sahabat..teman..rakan..
pada suatu masa dulu, aku rasakan tak dapat hidup kalo takde kawan di sisi (walaupun kawan gi toilet je jap).
tak tahu la kenapa. mungkin sebab aku dah terbiasa kot. mase di bangku sekolah dulu pun memang aku suka berkawan and ade ramai kawan (syok sendiri). sampai lah sekarang. da bergelar mahasiswi da pon (da besar dan panjang).

tapi lately ni aku rasa aku perlu berdikari sebab aku da tak nak da terlalu bergantung dengan kawan. kalo kita ade masalah, tak semua kawan sanggup spend mase dorang untuk dengar masalah kita. memang la ade tapi tak ramai kan? sebab dorang pon ade life gak. keje dorang pon belambak.

"jangan terlalu bergantung dengan orang lain, takot nanti kau jugak yang susah". ayat ni la selalu bermain di pale hotak aku. jangan salah faham, aku bukan da tak nak berkawan atau bersosial. aku memang suke bersosial. leh rapatkan ukhwah ngan teman2. tapi tak perlu kot 'teman yang rapat sangat2' tu. cukup lah sekadar kawan biasa2 je. nanti klo ade ape2 perselisihan faham, takde lah terasa sangat kan? terasa sangat sampai ke hulu yam. eh, silap. sampai ke hulu hati :p .
tapi bukan bermakna kita tak perlu jaga hati kawan. itu memang dah wajib la kan.

kalau tak pandai jaga hati kawan, baik tak payah ade kawan. betul tak? =,='

sO, aku da decided aku nak berkawan ngan semuaaaaaaaa orang. kawan rapat tu still ade. sampai dia perlukan aku la kot. huhu (ayat tacing je memanjang). hmm..

kawan2 selalu kata aku ni suke tacing la, suke merajuk la.
lantak lah.

yang pasti, aku terima kawan2 aku seadanya mereka.

betul lah,, nak jaga hati kawan susah sangat. apatah lagi nak puaskan hati orang di sekeliling.
memang tak termampu lerr kan..

sO, the best way is by satisfying Him.
with our 'ibadah to Him :)

p/s: to all my friends, please don't misunderstanding ok. i'm just telling what i feel. sorry if it makes you feel unsatisfied.

wallahua'lam...:)

4 comments:

  1. huhu. jangan salah phm. ni coretan mase tgh emo =.='

    ReplyDelete
  2. Everyone have their own opinion. Maybe what you say are true. In life we must always not " terlalu bergantung dengan dengan kawan"

    ReplyDelete
  3. Everyone have their own opinion. Maybe what you say are true. In life we must always not " terlalu bergantung dengan dengan kawan"

    ReplyDelete