Tuesday, September 23, 2014

MAHAKARYA CINTA

Assalamualaikum..
Bersambung daripada entry sebelum ni...

Thirdly, pasal karya penulisan aku. Masa cuti sem hari tu aku ada la buat cerpen sikit dan lepas tu berjinak-jinak nak tulis novel. Cerpen tu alhamdulillah dah siap (aku tak letak sini maap ye), tapi novel tu baru siap separuh. Tak tahu la bila boleh siap sepenuhnya sebab aku kena aula kan yang aula dulu iaitu study aku. Di final year ni tahu-tahu je la aku mesti kena buat thesis kan. So aku kena fokus benda yang penting dulu. Novel tu mungkin aku akan sambung lepas habis belajar. Lagi setahun kot ! :O
Sabarrrr...

Perkara yang membuatkan kerja penulisan aku bergerak agak slow (contohnya belog ni, cerpen, novel) adalah kerana masa yang semput dan lambakan kerja yang tak pernah surut. Kadang-kadang tu kerana mood aku yang tak menentu. Kalau nak mengarang mesti kena ada mood dan suasana yang tenang. Duduk kat tepi pantai sambil angin bertiup lembut, baru ada feel nak berkarya. Ye dak? :p

Ok, tu pasal hobi/kerjaya.

Fourthly, pasal study aku. Dulu aku haremm memang tak nak sambung belajar dah lepas habis ijazah. Konon. But all out of sudden, Allah bukakan pintu hati aku untuk terus menimba ilmuNya yang Maha Luas. So, aku ada plan la nak sambung master lepas habis degree ni. Dalam bidang town planning jugak. Tapi aku nak cari pengalaman kerja dulu setahun dua sebelum sambung belajar lagi. Tu pun kalau ada rezeki. Kalau tak aku terus je kerja sampai tua. Aku doa moga Allah bagi aku apa yang terbaik cause He is The Best Planner ever :)

Nampak macam tak cukup nafas je aku nak bercerita. haha. Sebab dah lama sangat tak menulis. Ni la jadinya.

Okey, kholasss. Tu aje untuk entry kali ni. Kbai.
Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment