Saturday, June 8, 2013

Malaysia Global March to Jerusalem (MyGMJ)


Bismillahirrahmanirrahim..

Hari yang bersejarah 30 Mac tanda Palestine Land Day * dalam ingatan negara Palestin. Global March to Jerusalem adalah satu program yang diadakan setiap tahun oleh NGO (Aqsa Syarif) untuk memperjuangkan nasib rakyat di bumi Palestin yang kian ditekan oleh pihak Israel laknatullah. Ia bertujuan untuk menunjukkan solidariti kepada rakyat Palestin dan untuk mempertahankan Jerusalem daripada dirampas oleh puak Israel. Dan juga bertujuan untuk memberi kesedaran kepada umat Islam sedunia agar sama-sama menentang Israel dan menyokong perjuangan para mujahidin di bumi Palestin.

Mungkin masih ramai yang kabur apakah yang terjadi di Palestin currently? apakah rancangan zionis Israel di bumi Palestin? semua ini terjawab jika anda klik di link ini official page gmj.

Salah satu cara (yang paling kecil saya kira) untuk menzahirkan penentangan terhadap Israel adalah dengan memboikot barangan mereka. Memang tidak mudah kerana majoriti pasaran dunia dimonopoli oleh mereka. Tetapi itu tidak mustahil jika kita bersungguh-sungguh dan kuatkan semangat bersama-sama 'berpuasa' daripada menggunakan produk mereka. Ia bertujuan untuk melumpuhkan ekonomi mereka yang selama ini menjadi sumber kewangan terbesar dalam membekalkan bahan ketenteraan termasuklah peluru, senapang, dan sebagainya.

Tidakkah kita berasa bersalah menyalurkan bantuan kepada mereka untuk membeli peluru yang akhirnya menembusi tubuh para mujahidin di sana? mujahidin itu adalah saudara kita !

Ayuh teruskan usaha memboikot produk mereka. Tahanlah nafsumu. Bentuklah akalmu. Saudara kita di sana menagih semangat dan sokongan daripada kita, wahai sekalian muslim !

Saya menyeru diri saya dan kalian semua, marilah kita sama-sama menyokong setiap usaha dititipkan untuk membebaskan rakyat Palestin dari belenggu Israel yg hampir 46 tahun menghantui mereka. Allahu Robbi. Non-muslim juga turut sama menyokong usaha ini. Apakah kita tidak berasa bertanggungjawab untuk sama-sama menyahut seruan ini? jika tidak, sila berasa malu dengan orang bukan islam.

let the pictures speak.

- sekitar malam kemuncak Malaysia Global March to Jerussalem yang diadakan di Dataran Merdeka Shah Alam.

thanks for reading. moga kita semua mendapat manfaat daripada entry ini. mudah-mudahan. ameen Ya Allah.

ya Allah, selamatkan saudara kami di Palestin sana Ya Allah. Engkau musnahkan dan hancurkan rancangan Israel untuk merampas Jerusalem. Periharalah nasib saudara kami di sana. bebaskan mereka dari belenggu Israel yg Engkau laknati, Ya Allah. ameen Ya Rabb...

No comments:

Post a Comment