Saturday, November 27, 2010

:: RAFEST '10 TERBAEKK WOOOOKK..!!

Bismillahirahmanirrahim..segala puji bg Allah, Tuhan sekalian alam..
assalamualaikum wbt..
    Hai sume! see u all again! nmpaknye makin rajin laa jari aku menaip d papan kekunci lappy aku ni..hehe..excited la plak aku nk cter sal rafest..senanye da lame dah aku nak update blog aku dgn melaporkan cter sal rafest ni (ayat cm skema je) tp, almklom sje laa, hidup sbg bdk AED ni (architecture and environmental design) ,mmg cbuk gler an..


bak kta kwn aku ni, kalo time ade projek ,tdo tu adalah HARAM bg kami..hahaha..smpai cmtu skali..kih3. 


tp3, xpe..aku akan cube menjamu korang ngn cter2 yg best ea..okey laa, we start from RAFEST 01' yg diadakan pd 7-14hb NOV 2010..RAFEST ni short form bg name raudhah festival ,tp nk senang n nk jimatkan ailio kte paggil je rafest..ok3?? haha..


    Dgn ini, aku sbg PM (program manager bkn perdana menteri ye haha) utk IDEA SOCIETY dlm rafest kali ni dgn rela memikul tggungjwb utk event ni..haaa, ape itu IDEA SOCIETY? kalo korang nk tau ni laa society utk kos yg aku ambik ni iaitu AED..


so, nk tnjukkan betapa aku sygkn kos ni ,aku dgn rela nye nk jd line up IDEA..i luv IDEA so much!! haha..ok laa, aku bkn nk cter sal society ni pon, aku cume nk kongsi ngn korang xtiviti yg ktorang buat time rafest ni berlangsung..mmg best n gempak laa! ia terbahagi kpd 3 event iaitu ;stall, exhibition, and 1 event ikut suke laa kte nk wat ape, dgn kata lain nye,bebas..


tp sygnye disebabkn ade silap paham sket ,ktorng terpksa batalkan exhibition ktorng..plan nye mmg nak exhibit laa drawings or handcraft student AED ni..tp terpksa d btalkn d atas sbb2 yg tertentu..(agak sedih senanye)..huhu..
tp xpe, kte still ade 2 event iaitu , stall ngn 1 event special ni ktorng namakn sbg 'Discovery of 5 Worlds'.. yg ni siyesly best! aku sndiri pon kagum ngn usaha dorang dlm menjayakn progrm ni..thanks kpd sume committee IDEA..we proud of you! waah, excited smcm je aku ni.haha)  
so, kpd yg tgk ni d harapkn jgn shock ye krn ade sdikit unsur 18SG di cni..hehe~


       okey, kte start ngn stall la ye..stall ni melibatkn sume society ,stall plak ade 44 buah stall (mkanan shj) ..so, agak compete di situ ye..so, ktorng plan mmg nk pulun abis2 an laa, mknanye nk meniaga btol2 n siyes sbb nk bg income kt society kami ni..
byk jgk laa menu yg ktorng jual ,complete laa menu 1 hari ,ade breakfast, lunch and dinner..nasi lemak, roti telur,roti sosej, nasi tomato, roti john, ice-blended, dan mcm2 lg laa yg kami jual..haa, nak tgk stall kami cne? jom teropong..!!! zaasssssss.....!! layaaaann...








       :: haa..ni laa stall kami..amacam, gempak x?hehe.




















~proses wat acar nasi tomato~

~antara juadah yg kami jual~amacam?hee~

~suasana dlm stall kami~
~haaa..ni spesel utk korang tau! ahli IDEA..hehe..

 senanye byk lg gmbar yg aku ambik tp ni je laa yg aku tnjuk ea..ckup la tu kn? nk lg ke? haa..xpe2 ,ni plak aku nk tnjuk sal event spesel ktorng which is Discovery of 5 Worlds..mmg syok abes! hehe..nk tau betapa ape yg menarik sgt sal Discovery ni, jom kte teropong....!!!

~ni proses m'buat 'props' ~scary x?hehe..


~ni yg dah ciap..amacam?? hehe..

~haaa..ni pon antara props yg ktorng gune~hehe.

haaa..amacam? dpat teka x Diiscovery ni psal ape? haa, meh cni aku cter..bce btol2 tajuk ye, Discovery of 5 Worlds..so, it means....?? haa, mksud nye kte discover 5 alam la..start dr alam bayi, alam dunia, menuju ke alam kubur and lastly btol2 alam kubur..
mmg scary dowh..tp tujuan ktorng buat ni sbb nk bg kesedaran dan keinsafan kpd sume pngunjung..bkn kte nk takut2 kn dorang pn, cume nk bg dorang sedar la..
sbg manusia ,kte mmg x lari dr wat slh kn..so, selagi kte hidup selagi tu laa kte still ade mase utk berubah n b'taubat..krn Allah itu Maha Pengampun lagi Maha Penyayang..

walau sebesar mane pon dosa kte, besar lg pengampunan Allah kpd hamba Nya..tp jgn laa smpai m'syirikkan Allah..haa, tu Allah x kn ampun laa kn..tp ,kte sbg hamba Nya perlu lah berusaha utk m'jd hamba yg t'baik..islam ni bkn laa susah sgt pon..wat ape yg disuruh dan tiggalkn ape yg dilarang..tu secara umum laa..tp senanye bkn laa mudah spt yg disangka an..mmg byk sgt dugaan kt dunia ni..

tp kte perlu sntiasa ingat (ingatan kt sy jgk) bahawa dunia ni adalah tempat persinggahan kte utk kmpul saham kt akhirat sane..jgn mudah tertipu ngn tipu daya syaitan yg durjana tu..~peringatn kt dri sndri gk senanye..mmg x dinafikan dunia skrg ni mmg kuat cabarn nye..

kte sentiasa laa b'doa agar sntiasa djauhkn dri perkara2 yg boleh menempah tiket ke neraka..nauzubillah~
ok laa, aku ase stkat ni je laa kot yg aku nk share ngn korang..psal rafest yg best lg gempak ni..hehe..suke2!!
okey, aku akhiri ngn wassalam..

~yg baik dtg nye dr Allah .yg buuk dtg dr diri sy sendri..ssgguhnya manusia mmg tiada yg sempurna~
from ;akma...




No comments:

Post a Comment