Saturday, July 2, 2011

.:: pengalaman dan experience ::.

Assalamualaikum, sahabat2 sume..
maaf la dah lame tak update..bz sket la dengan hal dunia..huhuu. 
entry pendek je ni, insyaAllah..

baru2 ni aku dapat job mengajar kat sekolah rendah aku dulu..
memang dugaan la derr..budak2 nakal nak mati..kurang hormat cikgu pon ade..huhu
baru la aku paham cmne perasaan cikgu2 aku dulu ngn perangai kitorang..hohoo~
tapi yang menyedarkan aku adalah betapa penting nya kita sbg anak murid ni kena hormat kat cikgu yg tak penah jenuh duk curah ilmu kat kita.. kalo kita hormat dorang, dorang pon mengajar dengan senang hati dan ikhlas je nak bagi ilmu..huhuu...teringat plak dosa2 aku ngn cikgu2 aku dulu..betapa nakal nya aku ni, sampaikan cikgu dah tak tahu nak nasihat cmne..ampunkan salahku, cikgu..huhuu..

tapi students aku ni ramai yg bermasalah. mungkin sebab dorang dari broken family kot. ade sorang mak budak tu telan pil kuda. solat tu wallahua'lam laa..luluh hati aku..huhu. pembelajaran awal kan kat rumah..kalo mak pon dah mcm tu, subhanallah..speechless ;(  .aku citer ni just nak share ngan korang je..takde langsung niat nak mengaibkan sape2..huhu..
moga2 kita semua akan dipelihara oleh Allah dari api neraka, amiin..

insyaAllah, september ni aku akan teruskan studies aku. azam kat tempat baru ni (azam yg dulu pon terbengkalai lg ), aku nak jadi anak murid yg dengar kata, tak nak nakal2, ciapkan kerja on time. tapi aku tak leh nak capai impian aku ni tanpa sokongan family n sahabat2..so, aku harap sangat sape2 yg akan jadi orang terdekat aku nanti leh bimbing aku nak capai azam tersebot..huhu..tapi yang paling utama, azam aku ni takkan tercapai tanpa izin Nya..:))

aku ase sampai sini je kot jari aku berjalan kat atas keyboard ni untuk hari ni..next time insyaAllah aku akan muncul lagi :)

wassalam :))

No comments:

Post a Comment